Wzywamy posiłki

Zdrowe drugie śniadanie – koktajl z chia

Noworoczne postanowienie – schudnę, zacznę się zdrowo odżywiać, zabierać zdrowe drugie śniadanie do pracy i pakować takie samo dziecku do szkoły?
Warto by nie było to postanowienie na Nowy Rok, ale na cały rok począwszy od 1 stycznia 😉

Jedno z podstawowych założeń zdrowy diety, ale też odchudzania jest regularne jedzenie. Jeśli co 3-4 godziny coś trafia do naszego żołądka, to nasz organizm szybko trawi i zamienia w niezbędną nam energię. Jeśli często wystawiamy się na próbę, ile wytrzymamy bez jedzenia (w pracy nie ma przecież czasu na głupoty) nasz organizm z nami współpracuje i przystosowuje się trudnych warunków.
Przez 8 godzin nie będzie źródła energii, więc tego co otrzyma nie spożytkuje szybko, a zachowa na czarną godzinę. Jak zebrać zapasy energii na trudne czasy?
A no trzeba zmagazynować potrzebne rzeczy, w tym przypadku w postaci tkanki tłuszczowej. Nasza „oponka” może stanowić koło ratunkowe! 🙂 Dlatego zdrowe drugie śniadanie to podstawa.

Dzieci dla prawidłowego funkcjonowania potrzebują regularnych posiłków.
Ich potrzeby są podobne do naszych, tyle że wszystkie witaminy, składniki odżywcze muszą zostać poryte z mniejszej ilości jedzenia. Zapotrzebowanie na kalorie jest nawet 2-krotnie mniejsze. Oczywiście jest to uogólnienie, gdyż jest to dość indywidualna sprawa, uzależniona od wielu czynników. Tym bardziej nie ma tu miejsca na śmieciowe jedzenie. Atrakcyjne i zdrowe drugie śniadanie uchroni dziecko przed podjadaniem śmieci, lepiej niż wszelkie ustawy i zakazy.

Czym można zastąpić kanapkę, by zjeść szybciej, ciekawiej, smacznie i bardzo zdrowo? Polecamy koktajle owocowe na bazie kefirów, maślanek, mleka, czy jogurtu z owocami wszelkimi 😉 świeżymi i mrożonymi.

U nas dziś na bogato! Przepyszny, 3-warstwowy koktajl z nasionami chia, idealny na zdrowe drugie śniadanie.

koktajl z chiaJogurt z borówkami i jogurt z malinami z nasionami chia. Jeśli wydaje Wam się, że tego nie da się kupić i kosztuje kosmicznie dużo – zajrzyjcie do internetu, tu jest wszystko, dostępne dla wszystkich 😉

Proporcje jogurtu i owoców wedle upodobań, blendujemy, dodajemy do każdego smaku 1 łyżkę nasion chia na szklankę napoju. Odstawiamy koktajl do lodówki na min 3 godziny, aby fajnie się zżelował i nadał super konsystencji. Można zostawić w lodówce na całą noc i rano spakować do torebki/plecaka.
By powstały ładne warstwy nakładamy warstwę jednego koktajlu, na to trochę jogurtu (lub jogurtu z miodem) i drugi koktajl.
Piękne i bardzo bogate odżywczo 2 śniadanie jest gotowe. No i może takie drugie śniadanie to nie „obciach”? 😉

IMAG3712 zdrowe drugie śniadanie

Smacznego! I pamiętajcie, by mieć czas na zdrowie!

Odpowiedz

Temat od Anders Norén