Gofry nie kojarzą się ze zdrowym jedzeniem 🙂 Zresztą nigdy nie byłam ich wielką fanką. To się zmieniło, od kiedy zaczęłam testować z moją gofrownicą. Dzięki internetowym inspiracjom zrobiłam pyszne, jesienne gofry dyniowe, a dziś kolej na gofry z płatków owsianych i banana 🙂

Tak oto na śniadanie na naszym stole wylądowała owsianka w nowym wymiarze – gofry z owocami. Do tego kawa i czego chcieć więcej w sobotni poranek…

Jest pysznie i okazuje się, że gofry kojarzące się z wakacjami, z morzem, z urlopem, przyjemnością, mogą się stać zdrowym śniadaniem. Warto eksperymentować 🙂

Gofry z płatków owsianych i banana – składniki

Przepis 5-minutowy, 3-składnikowy, ekspresowy.

  • 3 szklanki płatków owsianych – blisko 400 g (dla alergików płatki bezglutenowe)
  • dojrzały (a tym samym miękki i słodki) banan
  • 2,5 szklanki płynu: mleka krowiego, lub roślinnego, wody

Blendujemy na gładką masę, odstawiamy na 3 min. Jeśli masa będzie zbyt gęsta dolewamy odrobinę wody. Ja zrobiłam mieszankę mleka krowiego i wody pół na pół, wyszły pyszne. Masa ma być gęsta, do nakładania dużą łyżką, trudna do wylania.

Gofry podałam z serkiem cynamonowym, kiwi i gruszką.

Na serek cynamonowy składał się twaróg, 2 łyżki jogurtu naturalnego, łyżeczka miodu (opcjonalnie) i cynamon. U mnie w sporej ilości bo to jeden z zapachów od których jestem uzależniona!

Takie gofry mogą być też dobrym sposobem, jeśli dziecko nie lubi pić mleka, może chętnie zje mleko w takiej postaci 🙂

Smacznego!