Wzywamy posiłki

Chlebek bananowy, muffiny bananowe – pyszności na drugie śniadanie!

Na zdrowe i pyszne drugie śniadanie, deser, lub dla aktywnych, na drogę. Pyszna, pełnowartościowa przekąska. W dodatku bardzo szybka w przygotowaniu! Chlebek bananowy w postaci chlebka, lub babeczek poleca się do plecaka 🙂

Słodycze mogą być zdrowe. Możemy zdrowo osłodzić życie swoje i swoich dzieci! Chlebek bananowy, czy też to samo w postaci babeczek sprawdzi się doskonale. Pyszne słodycze można też zrobić z kaszy jaglanej! Tak, najzdrowsza kasza może być podstawą wielu pyszności! Ot choćby brownie czy rafaello.

Chlebek bananowy – składniki

  • 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej (tutaj 3 zboża, do wypieku chleba)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
  • 3-4 łyżki cukru
  • 2 dojrzałe banany
  • 1/3 szklanki oleju roślinnego
  • 1/3 szklanki mleka (dla alergików roślinne)
  • dodatki bakaliowe wedle uznania: u mnie orzechy włoskie i nerkowce potłuczone młotkiem 😉  i nasza ulubiona żurawina (po 1 garści). Można dodać również słonecznik, inne orzechy rozdrobnione, zmielone siemię lniane i czego dusza zabraknie i w szafce nie brakuje.

Mieszamy składniki suche. W drugiej misce blendujemy banana i dodajemy olej i mleko.  To wszystko bardzo fajne i proste zadania dla dzieci. Suche składniki wrzucamy do mokrych i mieszamy i tu zaczyna się ciężka raca dla małych rączek! I jaka satysfakcja!

Do formy babeczkowej wkładamy papierowe papilotki i wlewamy masę. Proporcja jest idealna na małą blachę, lub 12 babeczek. Masa jest dość gęsta, więc raczej nakładamy łyżką.

Wrzucamy do pieca i pieczemy w temperaturze 180 stopni, ja piekłam z termoobiegiem. Babeczki piekły się ok 25-30 min, na keksówce może być potrzebne kilka minut więcej. Badamy oczywiście patyczkiem, no i patrzymy  żeby były smakowicie rumiane 🙂

Smacznego!

 

2 Komentarze

  1. Wioletta

    Zdrowe pyszności 🙂 córka upiekła (4lata) i zachwycona zjadła ze smakiem.

Odpowiedz

Temat od Anders Norén