Wzywamy posiłki

Bezmleczny koktajl bogaty w wapń dla alergika

bezmleczny koktajl bogaty w wapń

Dieta alergika

Jeśli jesteś rodzicem alergika wiesz, że musisz zastosować dietę eliminacyjną, czyli wykluczyć alergizujący produkt. Dieta eliminacyjna to jednak nie tylko wycofanie produktów niepożądanych przez układ immunologiczny dziecka. To także zastąpienie wykluczonych produktów innymi, dostarczającymi podobnej wartości odżywczej.

Gdy więc malec ma alergie na białka mleka, koniecznie trzeba serwować mu kilka razy dziennie produkty bogate w wapń. Okres wzrostu to czas szczególny. Należy zadbać o to by kości rozwijały się w sposób prawidłowy. Wykluczając produkty mleczne, pozbawiamy dziecko najlepszego źródła wapnia. Dlatego pamietaj, by mleko zastąpić mlekiem roślinnym i zwiększ ilość warzyw zielonych, strączków, orzechów i nasion oraz owoców suszonych – to roślinne źródła wapnia.

Bezmleczny koktajl bogaty w wapń

Niektórzy twierdzą, że przechodząc na dietę życie traci smak. Nie musi tak być i tylko od Ciebie zależy, jak jadłospis dziecka będzie wyglądał.

Na diecie da się jeść pysznie. I oto przykład tego, dziś bowiem zdradzimy Wam przepis na bezmleczny koktajl bogaty w wapń. Oprócz odpowiedniej wartości odżywczej, ma jeszcze jeden ogromny atut, jest po prostu doskonały w smaku.

Składniki na 4 porcje:

0,5 l mleka roślinnego (np. ryżowe) wzbogacanego w wapń

1 miękka gruszka konferencja

1 banan

2 garście owoców leśnych (o tej porze roku mrożonych)

2-3 łyżki nasion chia

Gruszkę i banana obieramy, kroimy. Następnie przekładamy do wysokiego naczynia, dodajemy owoców leśnych i blendujemy. Dopełniamy mlekiem i znów blendujemy. Na końcu dokładamy nasiona chia i mieszamy energicznie łyżką. Odstawiamy do lodówki na 1-2 h. W międzyczasie można co jakiś czas pomieszać koktajl, wtedy nasiona chia będą bardziej efektywnie żelować.

bezmleczny koktajl bogaty w wapń dla alergika

Bezmleczny koktajl bogaty w wapń poleca się na 2 śniadanie lub podwieczorek, można go zabrać do szkoły lub wypić na deser. Bez względu na to, w ramach jakiego posiłku zostanie skonsumowany zawsze rozpieści wasze kubeczki smakowe.

Co jeszcze warto wypróbować mając alergika w domu:

Masło bez mleka

Pasty do kanapek

Kotlety z fasoli

Naleśniki z bananów

Naleśniki na mleku roślinnym

A wy jak dbacie o odpowiednią podaż wapnia w diecie Waszych dzieci?

 

Odpowiedz

Temat od Anders Norén