Okiem ekspertów

5 błędów, które popełniamy na diecie

Jesień to raczej nie czas na diety. Dla większości z nas dobry moment na rewolucje żywieniowe to tylko 1 stycznia, ewentualnie poniedziałek (bliżej nieokreślony). Aura nie zachęca do wystawiania nogi spod koca, więc zasiadamy na kanapach otoczeni przeróżnymi słodkimi czaso- umilaczami i  równie słodko tyjemy. Narzekamy na niedziałające diety, oszukańcze tabletki czy przereklamowany sport i próbujemy znaleźć winnego, który po kryjomu zwęża nam spódnice w szafie. Jeśli skończyły Wam się wymówki i chcecie poznać prawdziwe powody, przez które nie mieścicie się w drzwiach to patrzcie niżej.

5 błędów, które popełniamy na diecie
  •  Uzależnienie od słodyczy

ciasteczkaJeśli w nocy śni Ci się czekolada, a po dwugodzinnym detoksie cukrowym masz pełnoobjawowe delirium tremens to wiedz, że coś się dzieje. Dopóki nie poradzisz sobie z nałogiem zawsze będziesz mieć problem ze zbędnymi kilogramami.

  • Zbyt restrykcyjna dieta

Będąc na diecie żyjesz energią z kosmosu, a zamiast jeść tylko wąchasz posiłki? Nawet jeśli uda Ci się wytrwać na takiej „racji żywieniowej” dłużej niż 3 dni to cały efekt odchudzania szybko powróci ze zdwojoną siłą. Wcale nie musisz być głodny, żeby chudnąć!

  • Wygórowane oczekiwania

Z rozrzewnieniem wspominasz czasy liceum, kiedy Twoja waga pokazywała 20 kg mniej i z uporem maniaka dążysz do tej liczby – choćby po trupach? Nie tędy droga! Narastająca frustracja związana z trudnościami w realizacji celu sprzyja podjadaniu i błędne koło się zamyka.

  • błędy na diecie
    Nastawienie na szybki efekt

Oczekujesz spektakularnych efektów po tygodniu?  Pomyśl sobie, jak długo „pracowałaś/pracowałeś” na tę tłuszczową oponkę izolacyjną na brzuchu. Zaakceptuj fakt, że zdrowa redukcja masy ciała to długotrwały proces, więc weź głęboki oddech i daj sobie czas!

  • Brak trwałej zmiany nawyków żywieniowych

Dostajesz swoją dietę i pierwsze o co pytasz to – kiedy będę mógł znowu jeść czekoladę?  Utrzymanie idealnej  sylwetki wymaga nieustannej pracy nad sobą i swoimi nawykami. Jeśli nie uporządkujesz swojego podejścia do jedzenia, a każdą dietę będziesz traktować jak karę – to możesz zapomnieć o wymarzonej figurze.

 

Odpowiedz